miercuri, 25 noiembrie 2015

Ferestre povestite

      Rasfoind pagini virtuale, discutind cu persoane in viata reala si on-line, descoper uneori cu uimire ca impartasesc aceleasi pasiuni cu mult mai multi oameni decit imi inchipuiam. M-au fascinat intotdeauna ferestrele si zilele acestea hoinarind prin librariile viruale m-am bucurat nespus cind am gasit o carte minunata, care se numeste  "Ferestre din Bucuresti si povestile lor ". Carte "construita" de Catalin D. Constantin.






 
    Aceasta nu e o carte de arhitectură. Nu e nici o carte de fotografii. E o carte despre știința și despre bucuria de a privi. E o carte de povești, cu multe ferestre. Cătălin D. Constantin, editorul cărții, a fotografiat, pe parcursul ultimilor zece ani, ferestrele caselor vechi din București. Pentru fiecare fotografie de fereastră există în carte o poveste. Scriitori, istorici, arhitecți, actori, medici, antropologi, jurnaliști, personalități de profesii diferite au imaginat, pentru o fotografie pe care și-au  ales-o, o poveste.
   "O captivantă și seducătoare carte despre istoriile subiective ale Ferestrelor din București ne oferă Cătălin D. Constantin, cu gest de orfevrier și stilist, cercetător de mentalități și de arhitecturi ale interiorității. Ferestrele din București ascund ori dezvăluie povești trăite sau visate, prilejuri de notații livrești și de efuziuni lirice.Ferestrele din București sunt deschise unor prieteni de spirit sau unor modele literare și culturale de primă mână. Fiecare sensibilitate și fiecare personalitate cu fereastra sa! Sunt ferestre de care te îndrăgostești la prima vedere ori în fața cărora simți cum efemerul și precaritatea materiei construiesc și pentru tine nostalgii intratabile. Să admirăm aceste Ferestre din București cu puterea cu care știm să ne deschidem și inima, și mintea!
Dan Mircea CIPARIU"
 "Ferestre din Bucuresti și poveștile lor"  este un foto-document, o carte cu vestigii dintr-o epocă în care funcționalul se împăca cu esteticul, cu alte cuvinte ceea ce era bun reușea să fie și frumos.
 Vreau  sa achizitionez aceasta carte  cit de curind posibil  pentru biblioteca mea, care la fel este o pasine mai veche. Am rasfoit-o on-line si o simteam ca este a mea si pentru mine creata! In urmatoarea calatorie la Bucuresti stiu deja ce am de cumparat!
    Si in incheiere am o intrebare: v-ati gindit vreodata care a fost cea mai frumoasa fereastra de la care  ati privit?
                     Cu dragoste pentru voi pina data viitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu